7 mei / Panda Breeding Centre - Reisverslag uit Chengdu, China van Fred Hoekstra - WaarBenJij.nu 7 mei / Panda Breeding Centre - Reisverslag uit Chengdu, China van Fred Hoekstra - WaarBenJij.nu

7 mei / Panda Breeding Centre

Door: Fred Hoekstra

Blijf op de hoogte en volg Fred

07 Mei 2015 | China, Chengdu

Vandaag zijn we naar de Panda Breeding Centre geweest. Het was veel te leuk om te zien. De een was nog luier dan de ander. Er zat een panda hoog in een boom, die bedacht dat hij maar eens naar beneden moest gaan. Een andere nam maar eens een bad en weer een andere panda zat lekker op zijn gemak een paar stukken bamboe weg te knagen.

De panda eet ongeveer 17 kilo bamboe per dag. Het schijnt dat pandas eigenlijk een stelletje luie donders zijn en ook dat hebben we ook gezien.
Eigenlijk hadden we vanmorgen eerder moeten gaan hoorde we andere nederlanders in ons hotel, want toen waren ze nog actief. Ook hebben we nog rode pandas gezien en het swan lake bezocht. Daar eten de zwarte zwanen gewoon uit je hand en ook de koi karpers laten zich goed zien.

Vanmiddag hebben we de familie Jacobse voor de tweede keer uitgezwaaid want die vlogen vanavond naar Guillin om hun reis morgen te vervolgen met een cruise over de rivier, die wij ook hebben gevaren met een vlot, om dan door te gaan naar de Giggling Tree.

Fred en Anne Li hebben vanavond nog een wandeling gemaakt in de omgeving van het hotel.

• 08 Mei 2015 - 11:37

Diane:

Panda's zijn niet voor niks bedreigde diersoorten; ze zijn te lui om moeite te doen voor eten en voortplanting hahaha

• 10 Mei 2015 - 00:06

Debbie:

"De panda eet ongeveer 17 kilo panda per dag"
    Vandaar dat ze met uitsterven worden bedreigd